This post is also available in: en

U ponedeljak 2. aprila od 20 časova, otvaramo specijalnu dokumentarnu izložbu kao centralni događaj obeležavanja važnog jubileja: stogodišnjice od smrti Gustava Klimta, tvorca bečke secesije. Izložba Gustav Klimt, preteča moderne realizuje se u saradnji sa Austrijskim kulturnim forumom u Beogradu uz podršku kompanije Frikom. Opisivanjem najvažnijih događaja iz Klimtovog života i umetničkog života u Beču ova postavka ima za cilj da rasvetli celoviti opus ovog umetnika, kao i njegov značaj tokom tzv. „turn of the century“ epohe.
Poslednjih decenija XIX veka Beč, kao prestonica Austrougarskog carstva, jedna je od značajnih umetničkih metropola. Bečko društvo naviknuto na klasicizam i istorijske stilove polako dolazi do tačke zasićenja. Upravo tu stupa na scenu Klimt, prvo kao slikar dekorater, koji zajedno sa bratom Ernstom radi na oblikovanju enterijera mnogih državnih reprezentativnih zdanja, zatim kao proiznati slikar koji je takođe zasićen istorijskim stilovima i želi promene. 1897. godine Klimt se odriče članstva u udruženju bečkih umetnika i osniva sopstveno udruženje, Bečku Secesiju, koje počinje da osvežava umetnički život Beča. Isprva kritikovan, osporavan, Klimt je stekao brojne mecene, pripadnike intelektualne elite carstva, a udruženje je preraslo u jedan umetnički stil u slikarstvu, skulpturi i arhitekturi, stil koji je naglo prekinuo tracije klasicizma i eklektike, pa otuda i ime secesija.
Izložba se bavi i Klimtovim odnosima sa mnogobrojnim ženama, naročito sa Emili Floege. Ovaj odnos nije do kraja rasvetljen, ali je Emili bila jedna od važnijih Klimtovih muza i model za najpoznatiju sliku Poljubac (gde je Klimt naslikao i sebe). Floege, poslovna žena sestra supruge Klimtovog brata, dizajnirala je reformatorsku odeću, koja je ženama davala slobodu kretanja, dok su Klimtovi portreti davali slobodu izraza i neophodnu svežinu koja je bila potrebna u novom veku.
Slika Poljubac, nastala je 1907, a već naredne godine država je otkupila delo, posle izložbe Kunstschau, što označava trijumf moderne struje sa Klimtom u samom njenom jezgru.
Na svečanom otvaranju publici će se obratiti Johannes Irschik, direktor Austrijskog kulturnog foruma u Beogradu i Dejan Ubović direktor Kulturnog centra Grad.
Tokom koktela posetioci će moći da degustiraju i Grandissimo sladoled kojim kompanija Frikom obeležava stogodišnjicu od smrti Klimta. Svako vrhunsko umetničko delo pruža neponovljivi doživljaj svakome od nas. Sa tim ciljem, inspirisan genijalnošću ovog vrhunskog umetnika, Frikom je stvorio sladoled bogatog ukusa sa raskošnim detaljima poput najvećih remek dela.
… Grandissimo sladoled pružiće posebne trenutke uživanja i inspiracije.