29.3.2019. u 17h

Umetnost za sve
Javni čas crtanja #8
Inspiracija Giovanni Lorenzo Bernini
Model: Srđan Bogunović / 20 – 44

Mesec mart je posvećen baroku!
Kulturni centar Grad nastavlja sa programom Umetnost za sve! U fokus osmog javnog časa crtanja stavljamo direktora livnice Sant Angelo, inspektora fontana na piazza Navona i glavnog arhitektu crkve Svetog Petra u Vatikanu, centralne figure baroka u Rimu, Berninija. U saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu početkom marta je u Narodnom muzeju otvorena izložba Berninijeva škola i rimski barok, a čas koji se održava 29. marta od 17 do 21h u Kulturnom centru Grad biće prateći program obeležavanja Berninijevog umetničkog stvaralaštva, takođe pod pokrivetljstvom Instituta.

Osmi javni čas nas polako uvodi i u obeležavanje desetog rođendana Kc Grada. Ovaj značajan jubilej počinjemo da obeležavamo u saradnji sa još jednom velikom institucijom koja takođe slavi svoj deseti rođendan a to je Brod 20 / 44. Osnovan istog dana kada i KC Grad, klub 20/44 je u prethodnih deset godina bukingom relevantnih imena, kao i intimnom atmosferom koju je uspeo da zadrži, proglašen za jedan od najboljih klubova u Evropi. KC Grad i 20/44 sarađivali su na raznim projektima u prošlosti jer dele istu publiku.

Giovanni Lorenzo Bernini je rođen u Napulju u umetničkoj porodici, gde prva znanja o umetnosti dobija od oca Pietra, manirističkog slikara i skulptora i veoma mlad stupa na rimsku umetničku scenu pod pokroviteljstvom pape Urbana VIII. Bernini je primarno vajar, ali i arhitekta, dok je slikao retko i uglavnom u malim formatima. Pored titule inspektora fontana Bernini je uživao u njihovom stvaranju, a najmaestralnija u opusu je svakako fontana četiri reke, personificiranih figurama divova koji flankiraju monumentalni obelisk. Bernini se borio za svoje mesto na kompetitivnoj umetničkoj sceni italijanske prestonice a čuvena je priča o njegovom rivalstvu sa Borominijem. Dvojica autora smatraju se predvodnicima visokog baroka, pa ipak Bernini je možda u toj borbi trijumfovao, dobivši prestižnu titulu glavnog arhitekte crkve svetog Petra u Vatikanu. Pored radova na enterijeru crkve, maestralna izvedba Carskih stepenica – Scala Regia kao i monumentalne kolonade koja uokviruje trg Svetog Petra učinili su da se najmoćniji evropski vladari otimaju oko ovog mladog skulptora. Luj XIV ga poziva da projektuje Luvr, ali se ova saradnja završava izradom čuvenog modela za statuu Luja na propetom konju, dok kardinalu Rišeljeu, najmoćnijoj ličnosti tadašnje Francuske posle Luja, izrađuje portret.

Sedamnestovekovna elita bila je očarana dramatičnim efektima koje je Bernini stvarao sa lakoćom, a najdramatičnija od svih skulptoralnih grupa, Ekstaza Svete Tereze u oltaru crkve Maria della Vittoria je delo koje ljudima dolazi u misli na pomen reči barok. Četiri veka kasnije njegova dela ne prestaju da zrače maestralnom dramom zatalasanih mermernih draperija koje samo što ne spadnu sa figura svete tereze ili stubova u crkvi Svetog Petra.

Na osmom javnom času crtanja u draperije ćemo ušukati Srđana Bogunovića sa broda 20/44, koji će ovog puta u ulozi modela publici preneti deo dramatične atmosfere sa pojedinih remek dela ovog izuzetno produktivnog umetnika.

Karte za čas mogu se nabaviti u pretprodaji po ceni od 200, dok će na dan časa ulaznice koštati 300 dinara. Karte se kao i uvek prodaju u Gradskoj galeriji. Posetite izložbu Berninijeve škole u Narodnom muzeju i pripremite se za dramatičnu atmosferu časa u KC Gradu.